Zespół Placówek Oświatowych w Jednorożcu

Logo szkoły

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA CHĘTNIKA

Zarządzenie p.o. Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Jednorożcu

Procedura organizacji nauki zdalnej od 22 marca 2021r. 

§ 1

  1. Procedura organizacji nauki zdalnej obowiązuje od 22 marca 2021 r. do odwołania.
  2. Lekcje w trybie edukacji zdalnej w klasach I-III odbywają się zgodnie  harmonogramem ustalonym z wychowawcą.
  3. Lekcje w trybie edukacji zdalnej w klasach IV-VIII odbywają się zgodnie z obowiązującym planem lekcji i trwają  30 minut + 15 minut czynności organizacyjne, konsultacje. Wszelkie zmiany mogą być podejmowane za zgodą dyrektora szkoły i wyłącznie w zakresie godzin obowiązujących dla danego oddziału klasowego.

Rozkład godzin lekcyjnych  

1. 8.00 – 8.45 

2. 8.55 – 9.40 

3. 9.50 – 10.35 

4. 10.45 – 11.30 

5. 11.40 – 12.25 

6. 12.30 – 13.15 

7. 13.20 – 14.05 

8. 14.10 – 14.55 

 

4. Lekcje zdalne on-line odbywają się we wszystkich klasach z wykorzystaniem platformy Office 365 – aplikacji Teams, która jest dostępna na komputerach, laptopach, tabletach i smartfonach.

5. W porozumieniu z dyrektorem nauczyciele prowadzą zajęcia z domu lub ze szkoły.

 6. Uczniowie z klas IV-VIII, którzy ze względu na niepełnosprawność nie będą mogli uczyć się zdalnie w domu, mogą realizować nauczanie stacjonarne w szkole łącznie z zajęciami rewalidacyjnymi.  

 7. Nauczyciel ma obowiązek na bieżąco przekazywać uczniom informacje o realizowanych treściach i zadaniach do pracy własnej ucznia i umieszczać je w aplikacji Teams. Należy realizować treści edukacyjne zgodnie z obowiązującą podstawą programową. Uczniowie podlegają ocenianiu zawartemu w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania oraz w Aneksie do WSO dostosowanym do nauczania zdalnego.

 8. Zadania dla ucznia powinny uwzględniać możliwości uczniów w samodzielnym uczeniu się i realnie oceniać czas przeznaczony na wykonanie zadania. Wszyscy nauczyciele dostosowują wymagania do potrzeb uczniów objętych w roku szkolnym pomocą psychologiczno-pedagogiczną.

 9. Nauczyciele wpisują tematy standardowo w dzienniku elektronicznym, odznaczając uczniom frekwencję zgodnie ze stanem faktycznym. (obecność-ZDALNA, nieobecność-ZDALNA, nieobecności usprawiedliwia wychowawca na wniosek rodzica)

 10. Nauczyciele przedmiotowi z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość przekazują uczniom informacje o zadaniach z terminem ich wykonania/przesłania, nie krótszym niż dwa dni i ustalonym w taki sposób, aby uczniowie mieli możliwość wykonania zadania w warunkach pracy zdalnej, z wyjątkiem prac klasowych i sprawdzianów. W razie niemożliwości wykonania pracy w terminie, uczeń ustala z nauczycielem formę i nowy termin wykonania pracy.

 11. Wychowawcy klas są zobowiązani do monitorowania realizacji zdalnego nauczania przez swoich wychowanków, a w przypadku, gdy uczeń nie ma dostępu do narzędzi potrzebnych do zdalnego nauczania, informuje o tym fakcie nauczycieli uczących i dyrekcję szkoły.  Wychowawcy klas i nauczyciele utrzymują kontakt z uczniami i rodzicami, udzielają wyjaśnień i konsultacji.

§ 2

1.  Zawieszone są wszystkie wycieczki i rajdy. 

2. W ramach konsultacji szkoła umożliwia uczniom klas VIII uczestnictwo w zajęciach z przedmiotów egzaminacyjnych w formie i terminie ustalonym bezpośrednio z zainteresowanymi uczniami i nauczycielami.

3. Nauczanie indywidualne, zajęcia rewalidacyjne, zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, czyli zajęcia logopedyczne i koła zainteresowań odbywają się zgodnie z planem.

4. Pedagog szkolny pracuje zgodnie z planem; uczniowie przebywający na nauczaniu zdalnym mogą korzystać z pomocy psychologiczno-pedagogicznej online lub poprzez kontakt telefoniczny albo stacjonarnie po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie.

5. Świetlica szkolna pracuje według ustalonego harmonogramu.

 § 3

1. Prowadzone przez nauczycieli zajęcia online mogą być obserwowane przez dyrektora w ramach prowadzonego wewnętrznego nadzoru pedagogicznego.

2. Celem obserwacji jest weryfikowanie materiałów udostępnianych wychowankom do nauki, obserwowanie działań nauczyciela, w szczególności dotyczących: komunikowania uczniom celów zajęć, wskazywania wymaganych zadań i aktywności, wspierania uczniów w ich realizacji, dawania wskazówek, ukierunkowywania, oceniania oraz ilości zadawanych prac domowych. Obserwacje dyrektor prowadzi zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego oraz – jeżeli wynika to z potrzeb – także w trybie doraźnym.

 

§ 4

1. Rodzice/opiekunowie prawni są zobligowani do spełniania obowiązku szkolnego przez swoje dzieci.

2. Rodzic/opiekun prawny ma obowiązek stałego kontaktu z nauczycielem w razie pojawiających się trudności w nauce lub innych przyczyn braku aktywności ucznia w nauczaniu zdalnym.

3. Nauczyciele informują o postępach w nauce dziecka oraz uzyskanych ocenach wpisami w dzienniku elektronicznym oraz na platformie Teams.

4. Rodzice/opiekunowie prawni kontaktują się z nauczycielami, dyrekcją, pedagogiem szkolnym poprzez dziennik elektroniczny, telefonicznie lub osobiście po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania.