Zespół Placówek Oświatowych w Jednorożcu

Logo szkoły

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA CHĘTNIKA

Wycieczka klas VI i VII do Warszawy

We wtorek 19 października 2021 roku klasy VI i VII wraz z opiekunami: p. Marzeną Lebioda, p. Lucyną Orłowską, p. Ewą Grabowską oraz p. Magdaleną Sinkowską wyruszyły w dobrych humorach na długo wyczekiwaną wycieczkę do Warszawy.

Zwiedzanie stolicy zaczęliśmy od wizyty w Muzeum Fryderyka Chopina. Na miejscu dowiedzieliśmy się, że w zbiorach muzeum znajduje się interesująca kolekcja rękopisów, listów oraz pamiątek osobistych po kompozytorze, jego rodzicach oraz rodzeństwie. Pani przewodnik w ciekawy sposób przedstawiła nam życie i twórczość wybitnego pianisty. Dzięki wizycie w muzeum mogliśmy podziwiać jednego z naajwybitniejszych kompozytorów polskich na fotografiach, obrazach, rysunkach i grafikach. Naszym zdaniem była to pouczająca lekcja historii.

Następnie pojechaliśmy do Centrum Handlowego "Arkadia", gdzie mieliśmy okazję skorzystać z wizyty w restauracji McDonald's. Po pysznym posiłku z uśmiechem na twarzach przeszliśmy do sali kinowej, aby obejrzeć zabawny film pt.: "Jak rozmawiać z psem". Film opowiadał o chłopcu i jego najlepszym przyjacielu - psie o imieniu Henry. Film był pełen humoru, zabawnych zwrotów akacji,  pokazywał wielką przyjaźń człowieka i zwierzęcia.

Naszym zdaniem wycieczka była bardzo udana, panowała miła atmosfera. Do domów wracaliśmy z piosenką na ustach oraz pełni wrażeń i nadziei, że wkrótce wrócimy do stolicy.

Wrażenia uczestników wycieczki:

„19 października 2021 r. odbyła się wycieczka do Warszawy. Wzięli w niej udział uczniowie z mojej klasy, koledzy koleżanki z klas VII oraz nauczyciele - opiekunowie. Wyjazd autokarem był sprzed szkoły o godzinie 8.00. Pierwszym przystankiem na trasie wycieczki było Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie. Tam mogliśmy dowiedzieć się o jego życiu i twórczości, oglądać jego utwory i zdjęcia. Później pojechaliśmy do Arkadii. Tam najpierw mieliśmy posiłek w McDonald’s, a następnie udaliśmy się do kina na film pt. "Jak rozmawiać z psem". I to zakończyło naszą wycieczkę. Do domu wróciliśmy ok. 20.00. Wycieczka chociaż jednodniowa bardzo mi się podobała. Mogliśmy się dużo dowiedzieć o naszym wielkim kompozytorze Chopinie, a także zrelaksować na bardzo fajnym filmie. Na początku myślałem, że będzie padał deszcz, ale pogoda jednak dopisała. Chciałbym, aby takie wycieczki odbywały się częściej.” Krzysztof kl. VI

"Już od 2 lat nie byliśmy z klasą na wycieczce szkolnej z powodu trwającej pandemii. Dlatego bardzo się ucieszyłam, gdy wychowawczyni zaproponowała nam wyjazd na wycieczkę do Warszawy. Podróż autokarem minęła w przyjemnej atmosferze. Pierwszym punktem wycieczki było Muzeum Fryderyka Chopina. W tym interesującym miejscu dowiedziałam się wielu ciekawostek. Następnie pojechaliśmy do Galerii Handlowej Arkadia, aby tam zjeść posiłek w McDonald's. Gdy już wszyscy zaspokoiliśmy głód udaliśmy się do kina na świetny film pt. ”Jak rozmawiać z psem''. Po seansie przyszedł czas na powrót do domu. To był dzień pełen wrażeń. Wycieczka była naprawdę super." Lena kl. VI

"We wtorek 19 października 2021 r. grupa uczniów z klasy VIIa i b oraz VI wzięła udział w wycieczce szkolnej do Warszawy. W programie było zwiedzanie Muzeum Fryderyka Chopina. Na mulitmedialnej lekcji dowiedzieliśmy się wielu informacji na temat życia tego artysty, a także pogłębliśmy swoją wiedzę o Warszawie. Po zwiedzaniu w muzeum przejechaliśmy do Galerii Handlowej "Arkadia", gdzie poszliśmy do McDonald's. Następnie przeszliśmy do kina na film pt. "Jak rozmawiać z psem". Po czym zmęczeni i wyczerpani wróciliśmy do Jednorożca. Uważam, że ta wycieczka była bardzo ciekawa i pasjonująca. W muzeum najbardziej podobały mi się rękopisy, listy oraz inne pamiątki osobiste Fryderyka Chopina. Z chęcią bym powtórzył tę wycieczkę. " Jacek kl. VII a

„Wyjechaliśmy o godz. 8.00 rano, spod budynku naszej szkoły. Jechaliśmy długo, aż w końcu ujrzeliśmy tablicę z napisem: Warszawa. Gdy wysiedliśmy z autobusu i ustawiliśmy się parami, wyruszyliśmy zwiedzać muzeum Fryderyka Chopina było tam ciekawie i przyjemnie. Potem poszliśmy coś zjeść w McDonald’s, bo była już pora obiadowa i byliśmy głodni. Następnie w Arkadii poszliśmy do kina na film ,,Jak rozmawiać z psem". Film był bardzo fajny i ciekawy, wszyscy byli nim zachwyceni.” Ewa kl. VII b