Wycieczka do Bydgoszczy

Z Jednorożca wyjechaliśmy o godzinie 7.00. Podróż była długa, ale miła i przyjemna. Do Bydgoszczy dotarliśmy po godzinie 12.

Pierwszą z zaplanowanych atrakcji było Muzeum Mydła i Brudu. Wysłuchaliśmy tam historii dotyczącej rozwoju higieny od czasów starożytności, po czasy współczesne.

Drugim etapem wycieczki było zwiedzanie starego miasta z przewodnikiem oraz poznanie historii Bydgoszczy. Po zwiedzaniu mieliśmy czas, aby zakupić pamiątki świąteczne.

Następnie pojechaliśmy do galerii Zielone Arkady, gdzie mieliśmy określony czas na ciepły posiłek i drobne zakupy.

Ostatnią atrakcją był Bydgoski Jarmark Świąteczny. Było to piękne, zimowe i limatyczne miasteczko. Znajdowały się tam stoiska z pysznym jedzeniem, ozdobami świątecznymi i rękodziełem. Stanowiska te wyglądały jak świąteczne domki i wypełniały po brzegi ulicę Mostową i Stary Rynek.

Znajdowały się też liczne, ciekawe atrakcje takie jak Karuzela wenecka, Labirynt Hotel Mikołaja, Koło, Karuzela Elfy i Kolejka Sanie Mikołaja.

Można tam było zjęść typowe polskie dania oraz napić się ciepłego napoju, np. gorącej czekolady.

Atrakcja wprawiła każdego w świąteczny nastrój.

Przed godziną osiemnastą odbyliśmy drogę powrotną do domu.

Wycieczka ta była idealną formą do zdobycia wiedzy, a także oderwania się w tym swiątecznym klimacie od rzeczywistości.